2018. október 26., péntek

Ekcéma

Ma pedig kipihentem a fáradalmakat, pótoltam egy csomó adminisztratív dolgot, blogbejegyzést, levelet.
Anyámmal mostanában nem sikerül azonnal a telefonálás. Többedik hívásnál veszi fel, mert nem hallja meg. Én is észrevettem már, mikor ott voltam, hogy a csengőt, ami pedig igazán úgy szól, hogy frászt lehet tőle kapni -- nem hallja meg. Nem akartam elhinni. Vagy amit még észrevettem egy ideje már, hogy ha beszélek, simán elkezd valamit mondani úgy, hogy mondat közepén vagyok. Vagyis ezek szerint nem hallja, hogy beszélek. Ilyet régebben nem csinált, tudom, hogy nem szokása.
Ennek, hogy nem hallja meg a telefont, nyilván az a hátránya, hogy az ember egyre jobban aggódik.
Volt már, hogy Dani is ideszólt, hogy nem tudok-e valamit anyámról, mert nem veszi fel a telefont...
Ez pedig így nem lesz jó.
Mondja anyám, hogy majd szól Daninak, hogy állítsa hangosabbra a telefonokat... pedig már így is olyan hangosak, hogy én ugrani szoktam ijedtemben, ha szól a telefon és ott vagyok...
Ráadásul el akarja kendőzni a gyengéit. Nem látja be, hogy 87 évesen már egyáltalán nem olyan ciki nagyot hallani; hanem még mindig kifogásokat keres.

Úgy nyár közepe körül elfogyott az ekcéma elleni kenőcsöm, amivel már évek óta csak fürdés után kentem be a kezemet, de így is szépen szinten tartotta a dolgot: nem volt ekcémás a kezem.
2011-ben kezdődött. Még töltöttem a felmondási időmet nyáron, mikor jelentkezett a dolog, eleinte azt sem tudtam, micsoda. Új volt számomra a probléma. Állítólag ez valami immunreakció...
Annyi mindennel próbálkoztam, hogy eszméletlen. Aloe vera spray, zselé, körömvirágkrém, drogériákban és gyógyszertárakban konkrétan erre kért szerek, kenőcsök -- és sehol semmi javulás! Emlékszem, borzalmasan pocsék és kényelmetlen volt.
Mikor a TÁG-ban számlákat írtam a körülöttem csoportosuló szülők között, nem győztem rejteni a dolgot, a legközelebbi alkalomra ujj nélküli kesztyűben végeztem a munkát. Lépten-nyomon kennem kellett, mert elviselhetetlen volt a száraz, szakadozott, durva bőr. Nem javult semmitől, így két évbe telt, míg felfogtam, hogy ezt házilag nem igazán fogom tudni megreparálni.
Bőrgyógyászat, 3 hónapra időpont...
Ott kaptam egy nappali és egy éjszakai kenőcsöt. Nem vittem túlzásba, mert nem tocsoghat egész nap a kezem, de azért rendszeresen használni kényszerültem, és egy idő után észleltem is, hogy javul. A kisebb területek gyógyultak be először...
Utána fogtam, elvittem a bőrgyógyászat adta ambulánslapot, és megkértem a háziorvost, hogy ha lehetne, írja már ki nekem ezeket. Úgy évente kétszer elég volt kiíratni, sőt, az utóbbi években már csak a nappalit használtam éjjelre is. (Az éjszakai igen brutális szteroid, és amikor már csak szinten kellett tartani az állapotot, úgy tapasztaltam, hogy a nappali kenőcsöt egyszer használva fürdés után -- ez elég.) Ám már jó ideje elhanyagoltam, mivel a nyáron végképp el is fogyott a kenőcs, és nem írattam újra. Reméltem, hogy nem fog újrakezdődni... Egy darabig nem is volt semmi, oda sem figyeltem, ám most úgy egy hónapja megint jelentkezett. Egyelőre testápolózom napjában többször az elviselhetőség miatt, de mihelyst mennem kell majd amúgy is gyógyszert íratni, okvetlen ki kell ezt is.

Este Survivort néztem, majd a 20 éves jubileumát ünneplő BK ennek tiszteletére ma este dupla BK-et adott le.😸

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése