2018. július 9., hétfő

Anyám 87 éves

Anyukám ma 87 éves.
Isten éltesse őt, a legdrágábbat!


Látni fog

Nyolcvanhét évedet
ólmos-fáradtan rejti
megszarusodott szürkehályogod,
takarja a külvilág elől,
mi benned él, mi egész birtokod.
Múlt idők zátonyán
fennakadt elképzelt álmaid,
egyszerű, szapora és nyüzsgő
rengeteg hétköznapod,
fáradt megnyugvás, beletörődés,
mert úgy hitted mindig, csupán
ehhez van jogod...
Előre köszöntöttünk, elárasztottak
szükséges dolgok...
nem volt ünneplés, tortán most
tűzijáték sem szikrázott...
holnap kórház vár.
Látni fogsz, leveszik szemedről
a szürkehályogot.

*

Lelkileg való készülődés jegyében telt a nap, anyámnak sem lehetett olyan egyszerű. Akármilyen rutinműtét ez -- tehát hála Istennek, nem betegség miatt megy kórházba, nem olyan műtét! --, azért mégiscsak 87 éves szegénykém.

Sparban voltam, sok mindent beszereztem, némi főznivalót is feltankolgattam. Szilvi is vásárolt több helyen, mindenhol a legjobb áron lévő szükséges dolgokat -- a vizeket, flakonos dolgokat, maguknak tejeket stb. mindig ő cipeli.

Este BK-nézés, majd hajat mostam. Az alvást nem vittem túlzásba (bár máskor sem, arról Haramia szokott gondoskodni).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése