2016. július 15., péntek

Munka és majmos publikáció

Délelőtt és a délután első felében korrektúrázás, délután net.
Valamint anyámmal és Istvánnal kimerítő telefonbeszélgetések.
Ezenkívül Szilvi Bencussal elment, örülve a jó hűvösnek a Pennybe, ahol igen helyesen vásároltak úgy, hogy szükséges dolgok jó áron, és még akciópontokat is sikerült gyűjteni.
Közben anyám is jelezte, hogy öcsém vásárolt a Pennyben három teljes rekesz sört maguknak, úgyhogy 6 pontot küld majd Szilvinek, ha majd értemegyek. Vagyis anyámhoz megyek. Jó lesz, úgyis jön a Bence-nap, másfél hónap...
Hazafelé borítékos csomag volt bedobva a postaládába, a listától jött a 3 kért, Majmokról... c. folyóirat, melynek darab/500 szintén ki kell majd fizetnem.


Már lefotóztam a füzetet, csak még nem töltöttem fel, de itt lesz majd a képe, végül is ez is publikálás. (Időközben fotók feltéve.)


A cím magáért beszél. Ezzel a verssel pályáztam -- helyezést nem érve, de legalább megjelent.


Balázs, a majom

Állatkertben egy majommal
sokáig szemezgettem,
úgy festett a dolog, nem csak
ő tetszett meg énnekem.

Olyan értelmesen nézett,
kezdtem is gyanakodni,
ez a jószág, biz' okosabb,
mint sok bácsi vagy néni.

Aranyos volt közelülő,
mézsárga szemeivel,
beszédesen ült ott, szinte
vártam, mindjárt megkérlel

arra például, hogy hozzam
ki onnan őt magammal,
jó kis majom lesz ő, jobb lesz,
mint akár egy kutyával...

Láttam filmekben, mit művel
egy majom: tör-zúz-tarol
mindent, rosszabb, mint tíz gyerek...
ha az ember erre gondol,

ő mégsem igazán kéne,
nyilván nem is eladó,
tárgytalan hő esdeklése,
ez állat helyi lakó.

Míg ezt csendben megbeszéltük,
nevet kerestem neki,
Balázsnak kereszteltem át
magamban, mert valaki,

egy régi jó ismerősöm úgy
hasonlít rá valóban;
ezentúl, ha erre járok, így
hívom majd magamban.

Mindez idő alatt az ő
társai csak ugráltak,
Balázs tudomást sem vett
róluk, amíg ott álltam.

Elköszöntem fájó szívvel,
nézett hosszan utánam,
csatlakozott társaihoz,
sokáig rá gondoltam.

Amint egyszer visszanéztem,
nem hittem a szememnek,
fityiszt mutatott kezével,
és mindehhez nevetett...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése