2014. július 6., vasárnap

Magánhangzós címek kihívása

Az előző után természetes, hogy részt vettem (110.-ként) annak a kihívásnak a párján is, a
Címkeresés/-vadászat magánhangzók szerint
címűn, melyet szintén emeserab indított.


Sziasztok!

Tegnap tanulnom kellett volna, úgyhogy tökéletesek voltak a körülmények, hogy kihívásokon agyaljak.:D
Ez is egy keresős kihívás lesz, de most a címek lesznek a középpontban. Találjatok nekem 5 könyvet, melyek különböző magánhangzókkal kezdődnek. Minden "csoportból" csak egy kell, tehát nem kell pl. A és Á is. Van polc is, ahonnan ötletet lehet meríteni.:) 
UPDATE: Most már elég sok könyv van a polcokon, úgyhogy mostantól nem kötelező feltenni rájuk az olvasásokat. Persze akinek kedve van rakjon nyugodtan rá, főleg nehezebb betűket, hátha valakinek ez az ihlet hiányzik.:)

Hozzatok: 
– 1 db A v. Á 
– 1 db E v. É 
– 1 db I v. Í 
– 1 db O v. Ó, v. Ö v. Ő 
– 1 db U v. Ú, v. Ü v. Ű betűvel kezdődő könyveket.

Feltétel: 
– Mivel szerintem ez nem olyan könnyű, az olvasások 2013-tól érvényesek.

Könnyítések: 
– Ha valamelyik betű nagyon nem megy, ki lehet váltani egy másik, még nem használt betűvel. Ezt úgy kell érteni, hogy ha pl. U-val nem találtok, akkor lehet hozni helyette Á-val, ha abból a „csoportból” az A betűt használtad el eddig.
– Másik kiváltási lehetőség: az egyik magánhangzót ki lehet váltani 3 különböző mássalhangzóval kezdődő könyvre (így természetesen 5 helyett 7 könyvet kell hozni).
– Ha határozott névelővel kezdődik a cím, azt természetesen elfogadom A betűnek, de ha a következő szó olyan magánhangzóval kezdődik, ami megfelelő lenne, akkor annak is elfogadom.

Plecsniért: 
– Kattints a Részt veszek gombra. 
– Linkeld az olvasásokat. 
– Szeretem olvasni az értékeléseiteket, úgyhogy kérnék szépen 5 értékelést is, még ha csak rövidkék, akkor is.

* * *

Mivel két "csoportból" mindkét betűből találtam múlt évtől olvasott könyveket, így miért ne hoztam volna azokat is, tehát 7 könyvet hoztam.
A – Apu (értékeléssel)
Á – Álnok tündér 
E – Emily (értékeléssel)
É – Ébredés (értékeléssel)
I – Időörvény 
O, Ó, Ö, Ő – Az öröklét tolvaja (értékeléssel)
U, Ú, Ü, Ű helyett Ő – Az őrangyal (értékeléssel)

Megkaptam a 184. plecsnit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése