2016. október 16., vasárnap

30 rigmus 4 megadott szóval -- 35.

1031. Új szavak: török, körök, lépcső, képcső

          Képcsöves tévém, sajnos, csődöt mondott,
          ám látni akartam a török sorozatot.
          Oly körökben mozgok: egy lépcsőn felmegyek,
          Egy másik tévén máris amit akarok, azt nézek.

1032. Új szavak: zenebona, hasmars, fenevad, eszement

          Ahogy megkezdődött ez az
          eszement zenebona,
          fenevadként tört rám
          a hasmars, egek ura!

1033. Új szavak: levegő, majonéz, rakott, látvány

          A tepsiben sült rakott karfiolt
          majonézzel bolondítom,
          ne rontsa levegő, hamar enni kell,
          és a látványt is díjazom.

1034. Új szavak: kés, seb, szerencsétlen, vér

          Megmarta a kígyó a szerencsétlent!
          Azt hallottam én,
          késsel ki kell vágni a sebet,
          s kiszívni s -köpni a vért...
          Fájdalmas, de muszáj, ha kórház
          nincs közel,
          gyorsaság és bátorság, mi fontos,
          s lélekjelenlét kell,
          fel ne szívódjon a méreg,
          ez lenne a cél.

1035. Új szavak: tölt, szabály, rossz, asztal

          Szabályosan kitöltöttem az italt
          az egész díszes társaság számára,
          de olyan rémesen rosszul állt az asztal,
          összedőlt, s ment a lé a vakok javára.

1036. Új szavak: persze, zene, dob, használ

          Ha túlságosan körbevesz a nyugalom,
          vegyünk gyermekünknek príma jó dobot,
          persze engedjük is, hogy használhassa,
          a "zene" kiűz majd nyugalmat és álmot.
          No meg sorban az összes szomszédot.:))

1037. Új szavak: korpás, máskor, kiesik, úgy

          Úgy fejbe kólintott ez a pohár fröccs,
          hogy a malacoknak vitt korpás moslék - plöccs! -
          kiesett kezemből, ami máskor azért nem igazán
          esett meg velem... csinálhatom újra... lazán.

1038. Új szavak: hétvége, hűvös, fa, kandalló

          Októberi anzix

          Nézem, ahogy ezen a
          hűvös hétvégén
          a fahasábok
          vöröslő lángok
          között ropják táncukat.
          A kandalló fényében
          bizakodón látom
          jóságos, megértő arcodat...
          Lelkünkben mesék zengenek,
          bősz boszorkányok,
          roppant sárkányok
          a gyermek- és felnőttkor
          között egyensúlyoznak.

1039. Új szavak: nokedli, gallér, gavallér, szintén

          A gavallér mohón falta a frissen szaggatott nokedlit,
          közben lepotyogtatott mindent: gallért és hokedlit.
          Én is jártam már így, szintén potyogtattam...
          nokedlit csak lassan - ne egyem le magam.

1040. Új szavak: fontos, száraz, második, valódi

          A száraz bort, bár nem fontos, nem igazán csíptem,
          bármilyen bort keveset ittam ez életben.
          De egyszer, mikor a Hegyalján kirándultunk,
          valódi tokaji pincébe vitt utunk.
          Oly isteni finom aszúbort ittunk,
          hogy a második pohártól kicsit meginogtunk...

1041. Új szavak: eredmény, csobog, nézi, taps

          A csobogó elromlott, legalábbis most
          ahogy nézem, pillanatnyilag nem csobog.
          Ha valaki eredménnyel javítaná meg,
          komoly tapsviharral jutalmazom majd meg.

1042. Új szavak: gondos, bent, este, füles

          Fülest kaptam, hogy estére hideg lesz,
          fűtsek gondosan be, mert fázni fogunk.
          Bent e hidegben most farkasordítunk,
          remélem, tavalyról van még fűtőanyagunk.

1043. Új szavak: keveredik, tűz, fűz, szabály

          Keverednek itt-ott a fűtési szabályok,
          fából a fűz az egyik legjobb tüzelő,
          gyengén és kis lánggal ég,
          csak nem könnyen beszerezhető.

1044. Új szavak: időnként, látod, érdemel, igazság

          Látod, időnként bármi legyen is a helyzet,
          előbb-utóbb az igazság úgyis kiderülhet.
          Hamisság, csalás, hazugság nem érdemel mást,
          igazra törekvést - s ezekről nem venni tudomást.

1045. Új szavak: szobor, amíg, legyint, megint

          Úgy megleptél, amíg veszekedtél velem,
          hogy már megint szoborrá dermedtem.
          Egy darabig megszólalni sem mertem,
          aztán csak beletörődőn legyintettem...

1046. Új szavak: omlik, bomlik, romlik, ürgelik

          Százéves ház, lassan majd ránk omlik,
          ahogy az idő, úgy ez is atomjaira bomlik,
          az egykor volt épület gyors iramban romlik.
          Több itt már az egér, mint mezőn az ürgelik.

1047. Új szavak: harap, kapat, szalma, darab

          A gyerek hisztizik, harap, mint a kutya,
          valaki biztos jól elkapatta.
          Ordít, hogy neki két szál szalma kell,
          nem érti, boltban darabra sem kapható,
          helyette a szívószálat sem fogadja el.

1048. Új szavak: röghöz, múltbéli, kötött, téli

          Múltbéli álmaim már
          örökre belém égtek,
          röghöz kötöttek,
          magamévá értek akkor is,
          ha téli álmot alva
          soha nem teljesültek.

1049. Új szavak: család, kerékpár, kosár, valaha

          Szerettem a családi kerékpártúrákat,
          valaha elég sokat jártunk.
          Kosarainkat elöl-hátul jól megraktuk,
          s mentünk, amíg csak szusszal bírtuk.

1050. Új szavak: naptár, notesz, lelomboz, ír

          Nem írtam be egy fontos dolgot
          noteszembe.
          Lelomboz. De naptáramban ott van,
          jut eszembe!

1051. Új szavak: törekvő, növekvő, széles, sekélyes 

          Sekélyes a vize ennek a kis pataknak,
          pedig esős időben igencsak törekvő!
          Most kanyargó kis sávja kiszélesedik,
          már folyónak látszva ereje is növekvő.

1052. Új szavak: hamis, megtalál, csodálkozik, teljes

          Hamis volt az infó erről a lakcímről,
          teljes mértékben el is csodálkoztam,
          összevissza kerestem, térképet forgattam,
          nem hittem volna, de mégis megtaláltam.

1053. Új szavak: tudományos, ötlet, új, közelít

          Forradalmi ötletem van,
          új és tudományos,
          nem elég, hogy zseniális, de
          közelít a hét csodához.

1054. Új szavak: kószál, kusza, urna, tonhal

          Ebbe a cserépurnába gyűjtögettem
          összefüggéstelen, kusza emléktárgyaimat,
          ám közben messze elkószáltam, s valaki
          orvul felhasználta, s főzött benne tonhalat...

1055. Új szavak: bizonytalan, kórkép, izgató, csak

          Bizonytalan a kórkép.
          Vérnyomást izgató.
          Csak lenne már kiváltva
          - mert fogytán - a nyugtató.

1056. Új szavak: borotva, higany, morgolódik, sima

          Morgolódik az ember:
          - Életlen a borotva!
          A higany hamarabb lesz vízzé,
          mint az én arcom sima!

1057. Új szavak: élettér, hatás, jár, pontosan

          Ez a kényelmes élettér hatása,
          pontosan jár minden, mint az óra.
          Váratlan szitu nincs, sem kényelmetlenség,
          ezért praktikus az eltervezettség.

1058. Új szavak: majom, javára, zöld, pettyes

          Tudom, nem áll valami jól
          ez a zöld pettyes kendő,
          talán az állatkertben a
          majom javára lesz kelendő.

1059. Új szavak: legenda, inda, ronda, panda

          E csodás kastélyt teljesen befonta az inda,
          de még így, teljes gazosan sem mondható, hogy ronda.
          Nem tudom pontosan, hogyan is szól a legenda,
          de úgy rémlik, mintha elvarázsolta volna egy panda...

1060. Új szavak: zseniális, propaganda, tojás, örökség

          Örökségbe kaptam egy teherautónyi tojást,
          imádkoztam, találjak egy zseniális megoldást,
          mit kezdjek vele, jól megzápul majd mind...
          csinálni kell valami hatékony propagandát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése