2017. július 17., hétfő

Haramia beteg

Tök jó ez az orrspray, most már merem befújva használni is, nemcsak befújt fültisztító pálcikával kenegetni. Nagyon zavart már az orrkiszáradás, valamint hogy reggelre teljesen be van dugulva az orrom. Nyilván ez az egész tünet a csökkent immunitás miatt van, az erősítette fel az allergiámat ennyire. Napközben, főleg mozgás közben folytonosan vízszerű orrcsepegésem van, sokszor a pzs-t sincs időm előkapni. Sorstársaim közül már mondták néhányan, hogy kisebesedett az orruk. Na, ezt nem akartam megvárni.

Este átjött Dani, hozott nekem egy jó darab dinnyét. Ezenkívül a szennyesét hozta, minek utána letette az előszobai cipősszekrényre, onnantól kezdve Haramia nem óhajtott ott feküdni, pedig hónapok óta az a kedvenc helye.

Haramiáról.
Mint tudni lehet, április 1-jén múlt 14 éves, nem mai gyerek már.
Érzékelhető is a mozgásán, azon, hogy nem mindig találja már el az ugrásokat, valamint hogy nem a régi égedelem macska, le van lassulva. Rengeteget alszik, volt, hogy egész nap enni, inni, almozni kelt fel. Nem is nyugtalankodtam, míg ezek megvoltak.
Most is megvannak, de sajnos, egyebek is.
Azt is tudjuk, már 5 éve is mondták, hogy fogköves a macska, 3 éve pedig, hogy rizikós az altatása, de valószínűleg az eléggé szétterjedt fogkövesedés miatt van állandó ínygyulladása, amely időnként a szervezetében, az emésztőrendszerében, fejében gyulladásokat okoz. Mikor nagyon konkrétak voltak ezek, akkor kapott néhány szurit, vagy Normaflore tablettát, és ezáltal újabb hónapokig vegetálunk. Na meg az sem mindegy, hogy mindent megkap, amiről tudom, hogy szereti, mindent úgy adok, hogy meg tudja enni, helyébe viszem szükség esetén a kaját, vizet, azonnal tisztítom az almát, hogy nehogy problémája legyen a használttal -- egyszóval mindent megteszek, hogy problémamentes legyen.
Ettől függetlenül mindig tudatomban van, hogy a gond nem szűnt meg. Fogköves és több rossz foga van.
Múlt héten szerdán, mikor még cefet rosszul voltam én is, úgy láttam, kicsit feldagadt a jobb pofija. De evett, ivott, almozott. Mostanában még jobban is eszik, mint évekkel ezelőtt!
Másnap, csütörtökön, amikor én fél napot a kórházban voltam, estére már sokkal jobban fel volt dagadva. Uramisten, mit csináljak; még nem voltam olyan állapotban, hogy kapjam és vigyem...
Pénteken megint kórház, és hétvégén pedig nincs rendelés -- hétvégére kifakadt a gennyes fog. Evés-ivás változatlanul oké, almozás is. Nem tudtam, mi várható, tény, hogy tudtam, ettől még nincs rendben, hiszen ez bármikor újrakezdődhet, és az egyik legborzalmasabb dolog a fogfájás.
Rosszul éreztem magam, nem is tudom, mire vártam -- talán segítségre, talán arra, hogy megszűnik a probléma? Nem lehetett róla tudomást nem venni, hiszen panaszkodott annak ellenére, hogy rendesen eszik-iszik, almozik. Ráadásul kikezdte az arcát, mert gondolom, ott, ahol belül a foga fájt, ott kívülről addig kapargatta, dörzsölgette az arcát, hogy előbb szőrhiányos, majd sebes lett.
Hétfőn, hogy itt volt Dani, már sík ideg voltam. Elkezdte simizni Haramiát, mondtam neki, hogy beteg, nem tudom, mi legyen. Igazság szerint az volt a fejemben, hogy ha három éve rizikósnak tartották az altatást, akkor most mennyivel lenne könnyebb rajta segíteni? Fájós foggal hogy lehet élni? Bármennyire imádom a macskát, nem szeretném, ha feleslegesen fájdalommal éljen. Bárhogyan is, csak el kell vinni, ez magától nem fog megoldódni.
Dani is nagyon sajnálta, és Istennek hála, délelőttös lévén felajánlotta, hogy segít nekem elvinni Haramiát dokihoz. Merthogy gyalog szoktam őket cipelni másfél buszmegállón keresztül -- most lehet, hogy ez nekem elég húzós lenne ebben a dögmelegben.
Lényeg, hogy megbeszéltük most este, hogy másnap állatorvosi rendelő. Nincs mire várni, bármilyen eredményre jutunk majd. Nem hagyhatjuk szenvedni, ha optimális esetben csak a rizikós altatásos beavatkozás van -- vagy ha nincs megoldás, akkor sem...
Jövő héten újabb kemó, utána rosszullét, addig semmiképp sem szabad várni, még akkor sem, ha eszik a macska. A fájdalom, a gyulladás tönkrevágja.
Így aztán ezen az éjszakán is alig aludtam valamit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése