2013. július 29., hétfő

Fekete makkás Moly-plecsni

Részt vettem a
Fekete macska

kihívásban, melynek teljesítése a mai napon járt le. A kihívást Atiz91 indította, 135 tag vett részt benne.



Kihívás teljesítéséhez: 
1. Nyomd meg a ’Részt veszek’ gombot. 
2. Olvass el 1 db olyan könyvet aminek a címében vagy a borítóján szerepel fekete macska, vagy a történetben nagy szerepet játszik, vagy 2 db idézet a fekete macskákról (egy könyvből is lehet).
3. Olvasási linket és értékelést kérek. Tegyétek fel a polcra.
Olvasásokat 2012-től fogadok el, lehet újraolvasás is.

Az a tény, hogy a Homért MÁR 2010-ben olvastam és nem esik bele ebbe a másfél évbe, csak most okozott megdöbbenést; nem gondoltam volna, hogy már 3 éve! A teljesítés szempontjából ez mellékes, mivel csak 1 fekete macskás könyv kellett és nekem a Homér nélkül is van több is; csak megjegyeztem.
Végigmentem tehát az ominózus tavalyi és idei év olvasmányos polcaimon, 3 ilyen könyvet is olvastam a másfél év alatt; igaz, mind fel volt már téve a fekete macskás polcra. 

Diana Wynne Jones: Az égi palota
Annie M. G. Schmidt: Macskák társasága
Oya Baydar: Macskakaparás

Mivel az utolsó csak pár hete volt, ezért annak csináltam meg az értékelését.
Ezt most az érdekesség kedvéért bemásolom:

Oya Baydar: Macskakaparás
"A macskák szemszögéből nézve érdekes eszmefuttatásokat tartalmaz, és az író részéről a megíráshoz igen nagy empátiát igénylő könyv. Ahogy a macskagondolatokat végigkövettem, arra jutottam, hogy oké, macskás vagyok, imádom őket, különcségüket és szuverenitásukat, olykor adódó kis szemétségeikkel együtt, de az az igazság, hogy még az EMBEREK többsége sem képes ilyen elvontan, összetetten gondolkozni, fogalmazni pláne nem, vagy ilyen magasröptű intelligenciával szárnyalni, mint az itt szereplő cicák… 
Én sajnos, nem kultiválom a politizálást még emberek között sem egy könyvben, így a macskák között végképp kicsit fura dolog volt, de hát istenem. Olvastunk egy ilyet is. 
Nem kedvenceltem, mert ennél azért sokkal természetesebb, élethűbb macskás könyveket is olvastam már, de ettől függetlenül egy macskás, azokat szerető embernek érdemes elolvasni."

Zöldültem, és lett egy másik makkás plecsnim!

2 megjegyzés: