2016. augusztus 22., hétfő

30 rigmus 4 megadott szóval - 31.

911. Új szavak: népes, környék, korábbi, pont

        Korábbi időpontot választok,
        mert ez a busz igen népes,
        pont, amikor én is utaznék,
        olyan zsúfolt ez a környék,
        a buszra sokszor fel sem férek.

912. Új szavak: víz, háborgó, higany, hömpölyög

        Ugrál a gyerek, eleven, mint a higany,
        ordít, mert hogy bőszen lubickolna a tóban.
        De a viharos víz háborgón hömpölyög,
        kicsit odébb lesz, míg fürödni fog a kölök.

913. Új szavak: gabalyodó, erdőkerülő, láthatár, kellemes

        Kellemes sétát tettem az erdőben,
        láthatár nincs, csak fák, bokrok közelben.
        Belegabalyodtam egy vad kúszónövénybe,
        még jó, hogy az erdőkerülő járt erre...

914. Új szavak: logopédia, roller, pocsék, vízhatlan

        Pocsék idő van, te meg nem vagy vízhatlan,
        ne rollerrel menj, mert mindenütt víz van.
        Erről jut eszembe, mikor jojjejt mondtál
        a roller helyett - ezért logopédiára jártál...

915. Új szavak: szereti, találkozás, pilóta, egyszerű

        Létrejött a nagy találkozás,
        a pilóta és a lány szeretik egymást.
        Mindennapos és egyszerű e tény,
        nincs recept, kik között kezd áradni a fény.

916. Új szavak: madzag, fogó, színes, lényeg

        Színes madzagon sárkányt eregettünk,
        én a tartó voltam, te meg a fogó...
        vártunk, mert lényeg, hogy legyen jó szelünk,
        szerintem izgibb volt, mint most az okosteló...

917. Új szavak: lépéselőny, konyhamalac, fintorog, szószátyár

        Általában visszahúzódom, hallgatni szeretek,
        nem szeretem azt, ha én szerepelek.
        Csak egy-két emberrel vagyok szószátyár,
        kiket tudom, hogy biztos érdekelek...

        Emlékezetben meglehetős lépéselőnyöm van,
        fintorogni senki nem fog, ha kutatni kell a múltban.
        Mint jó konyhamalac a maradék hulladékebédet,
        úgy vágom gyakran az elmúlt évtizedeket...

918. Új szavak: slafrok, hajcsavaró, boszorkány, seprű

        Hajcsavaróval fejemen,
        slafrokban csábos testemen
        veszem a seprűmet mint járművet,
        boszorkányként lebegek a föld felett.

919. Új szavak: fénykép, daloló, este, hosszú

        Egy régi fényképet találtam az este,
        hosszan nézegettem, kórusbeli kép volt.
        Fiatalok, s szépek voltak a daloló lányok,
        hiába, fejünk felett rég elrepült a múlt...

920. Új szavak: adásvétel, becsület, paprika, szamárköhögés

        Becsületszavamra csíp ez a paprika,
        ezért jött rám ez a szamárköhögés...
        Nem jó adásvétel volt a paprikáért ez,
        hogy minden figyelmem a normális légzés.

921. Új szavak: alom, halom, álom, mondom

        Az alomban kialakult néhány kis halom,
        illatfelhő terjeng, jó lesz rendbe raknom.
        Nem feltétlenül ez a legszebb álmom,
        de ez a minimum, ha macska van - mondom.

922. Új szavak: fedélzet, ketten, mire, alapozó

        Ketten napoztunk a fedélzeten,
        az alapozó naptejet elfelejtettem.
        Elaludtam persze természetesen,
        jól leégtem, mire felébredtem.

923. Új szavak: hiányzó, hozzá, vegye, gurul

        A hiányzó alma helyett
        vegye meg ezt hozzá, kedves...
        igaz, hogy ez csak egy citrom,
        gurul ez is, ahogy mondom.

924. Új szavak: kínos, rugaszkodik, mandarin, forrás

        Vettem mandarint biztos forrásból,
        színtiszta vitamin ám ez a javából.
        Kínos volt, mikor otthon asztalra tettem,
        elrugaszkodott a legtöbb, így padlóra
        estem, s őket fekve kergethettem...

925. Új szavak: görbe, hosszú, technika, gátol

        Túl hosszú, ahogy te magyarázod
        e modernfajta technikát,
        görbe tükrön nézve gátolja agyamat
        a sok beszéd, nem veszi át a tudást.

926. Új szavak: suttog, kattint, lassan, utóbb

        Kattintok az egérrel, mely nem veszi a lapot,
        - Mi a jófene lelt? - halkan így suttogok.
        Előbb-utóbb lassan az eszem is megjött,
        kilazult a csatlakozás, nem az egér döglött.

927. Új szavak: festés, szédül, poros, esély

        Függönyt kéne mosni, bár mindig halogatom,
        mert olyankor az ablakokat is sorra moshatom...
        Ha szédül az ember lánya, eléggé tehetetlen,
        egy festés is több okból kivitelezhetetlen.
        Bár poros, zsúfolt minden, s én egyre öregszem,
        egy festésre szerintem nagy nulla az esélyem.

928. Új szavak: hátfájás, sóhaj, kellemetlen, botrány

        A hátfájás számomra immár nélkülözhetetlen,
        némi fizikai munka után már elviselhetetlen.
        Sóhajtozom, de a megkezdett munkát elvégzem,
        botrányos lenne s kellemetlen, ha nem.

929. Új szavak: fogékony, folyékony, félvállról, tudatom

        Nem egészen félvállról tudatom,
        hogy nem mindig van rendjén a tudatom.
        Van, hol agyam helye egészen fogékony,
        de van, hogy mi benne lötyög, val'szeg folyékony.

930. Új szavak: indul, késő, pepita, lever

        Későn indultam, emiatt siettem,
        közben a pepita macskát levertem.
        Még jó, hogy hál' isten, nem volt törékeny,
        mert akitől kaptam, elég sértődékeny.

931. Új szavak: keselyű, keserű, bomlik, kotlik

        Kicsi gyerek nem tudta az r betűt,
        keselyűnek mondta hát a keserűt.
        Udvarunkon olyat amúgy sem láthatott,
        csak tyúkanyót, ki a tojásokon kotlott.
        Huszonegy napig kell azokon ülnie,
        míg bomlik a tojás, s kikel a kiscsibe.

932. Új szavak: lenge, bóbita, punnyad, lófrál

        Lenge bóbitával lófrál a pincérlány,
        lehet látni rajta, nem valami vidám.
        Jólesne már neki kis pihenés-punnyadás,
        nehéz volt a nap, itt a kipurcanás.

933. Új szavak: tisztelet, féltés, előzmény, olvas

        Meggyőződés, hogy a tisztelet és féltés
        róla olvasás nélkül is pozitív érzés,
        ezért nem kell semmi előzmény ahhoz,
        hogy alapból ne jöjjön emberből vérengzés. 

934. Új szavak: kering, hering, alázatos, mániás

        Tán mániás lettél, mint az
        agyonsózott hering,
        mely alázatosan mást se csinál,
        mint körbe-körbe kering.

935. Új szavak: dobás, kontár, csillag, személy

        Kontár módra csinálták meg nálam a festést,
        no, ez volt a személy utolsó dobása,
        nem a siker, de inkább a pálinka miatt 
        ragyogott a szeme csillag módjára...

937. Új szavak: remekmű, pisztoly, lövöldözés, esendő

        Hiába ez a pisztoly valami remekmű,
        hozzá sem érnék inkább, ha lehet,
        nemcsak szerencsétlen vagyok, de esendő,
        egy lövöldözést talán elkerülhetek.

938. Új szavak: kezdődik, csapás, eredeti, bús

        Kezdődik a foci, számomra ez csapás,
        de nem csináltam belőle soha problémát.
        Nem vagyok tévés, így inkább olvastam,
        minthogy mártírképpel vagdossak bús pofát.
        Eredeti dolognak tartom a két tévét,
        ha valaki nem bír meglenni anélkül,
        sőt, egy külön hálószoba sem árthat,
        ha fáradt az ember, csak fogja és beszédül.

        (Mármint ha a kötelező meccsnézés helyett aludna:))

939. Új szavak: kelendő, jelentős, hamarosan, kapatosan

        Ez a mennyei csokilikőr igencsak kelendő,
        bár tartalma már jelentősnek nem nevezhető.
        Ha el nem tüntetitek innen hamarosan,
        így kell hazamennem, ilyen kapatosan...

940. Új szavak: tűzijáték, hosszú, várakozás, nincs

        Pár éve hosszú várakozás után
        jöttünk rá, hogy pofára estünk,
        hogy tűzijáték nincs és már nem is lesz,
        rossz időjárásjelzésnek köszönhettük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése