2014. április 12., szombat

Sorozatokra fel! -- kihívás

Sorozatokra fel!
a címe anitamoly kihívásának, mely egyáltalán nem kispályás! Sőt! Ennek ellenére eddig 130-an vagyunk benne...


Arra gondoltam, hogy készítek egy olyan kihívást, ami nem csak 1-2 könyv, vagy mondjuk, egy teljes sorozat elolvasásáról szól, hanem ennél egy kicsit nehezebb dologról.
Olvassunk el olyan sorozatokat, melyeknek legalább 4 része van. 
Célom, hogy minél több és izgalmasabb sorozatot ismerjünk meg, és persze olvassunk, olvassunk, olvassunk… :)
Tehát a feltételek: 
– legalább 5 sorozatot olvass el; 
– egy-egy sorozatnak minimum 4 részből kell állnia.

Azokat a sorozatokat számítom be, melyeknek minden megjelent részét elolvastátok.
MÓDOSÍTÁS: Azt is beleszámítom, aminek még nem olvastátok el az összes részét, de legalább 4-et igen! 
Ehhez kérem a sorozat nevét, részeit, a hozzájuk tartozó olvasási linkeket, valamint egy-két mondatban fogalmazd meg, hogy mi fogott meg/mi tetszett a legjobban az adott sorozatból. Ha ezek megvannak, zöldülsz! ;)
Az olvasások 2010. január 1-jétől számítanak, és az újraolvasások is érnek! :)
Ha találtok sorozatokkal kapcsolatos kihívásokat, kérlek, jelezzétek! ;)

* * *

Én 6 sorozatot hoztam.

I. Margit Sandemo: A Jéghegyek népe sorozat
47 db, nem linkeltem végig egyesével, csak a két töredékév linkjét -- 2012. nov. 28-án kezdtem el, és 2013. március 7-én fejeztem be --, ott látható mind a 47 kötet. Többnek közülük szöveges értékelése is van.
Egyedien érdekes, szórakoztató, mozgalmas, pörgős, kalandos, fantáziadús olvasmányok voltak. Hatalmas időintervallumot magába foglaló család- és származástörténet, kellőképpen memóriafejlesztő. Ami még külön tetszik benne, hogy akár külön könyvenként is élvezhető történetek.

II. P. C. Cast--Kristin Cast: Az Éjszaka háza sorozat 
8 db, olvasva. 4-hez szöveges értékelés.
1. Megjelölve 
2. Elárulva 
3. A kiválasztott 
4. A vad 
5. A Préda 
6. Megkísértve 
7. Megperzselve 
8. Ébredés 
Vámpírsorozataim között egyike annak, melyik legjobban bejött. Nagyon megragadott az újfajta nézőszög, tetszett a vámpíriskola ötlete, az Éjszaka Háza maga, mely nem kicsit félelmetes és veszélyes, épp ezért izgalmas. 
Örültem annak is, hogy a diákoknak saját macskájuk van:)). Tetszett a könyv stílusa, a modern szöveg, a sorozat humora. 
Mozgalmas, számomra alig letehető volt, abszolút pörgő sodrású.

III. Charlaine Harris: True Blood sorozat
12 kötet, olvasva, 4-hez szöveges értékelés
1. Inni és élni hagyni 
2. Élőhalottak Dallasban 
3. Holtak klubja 
4. Vérszag 
5. Lidércfény 
6. Halottnak a csók 
7. Hetedik harapás 
8. Por és hamu
9. Vörös telihold 
10. Véres tavasz 
11. Véres leszámolás 
12. Véres csapda 
Nagyon megkedveltem Sookie-t, aki szimpatikus, kedves, jólelkű lány, ugyanakkor bátor, felelősséget vállaló, helyén van a szíve és rendben van az értékrendje is. Lényeg, hogy szerettem olvasni a sorozatot, pörgősek, izgalmasak, olvasmányosak a kötetek.

IV. J. R. Ward: A Fekete Tőr Testvériség sorozat 
Jelenleg 11 van, amelyről tudok; én 9-et olvastam.
1. Éjsötét szerető 
2. Síron túli szerető 
3. Megsebzett szerető 
4. Életre keltett szerető 
5. Feloldozott szerető 
6. Megváltott szerető 
7. Megbosszult szerető 
8. Halhatatlan szerető 
9. Beavatás 
Különleges, egyenként is magával ragadó történetek. Majdnem minden kötet a testvériség egy-egy tagjának és választott párjának az egymásra találása. Egyben a testvériség fordulatos élete, cselekményes, izgalmas harcai – nagyon tetszett. Tudom, hogy még két kötetet nem olvastam, de ami késik, nem múlik.:)

V. Stephenie Meyer: Twilight-sorozat 
5 kötet, olvasva.
1. Alkonyat 
2. Újhold 
3. Napfogyatkozás 
4. Hajnalhasadás 
5. Bree Tanner rövid második élete 
Ez volt az első vámpíros sorozatom, nekem nagyon tetszett. Utólag azt gondolom, hogy konkrétan JÓ, hogy pont ez a sorozat az, mely által belemerültem több vámpíros sorozatba azóta; ugyanis ez minden izgalmassága, pörgőssége, fordulatossága ellenére lájtos, érzelmes volt, ahol a szerelem mindenekfelettisége dominált.

VI. Lisa Jane Smith: Vámpírnaplók sorozat
7 kötet, olvasva.
1. Ébredés 
2. Küzdelem 
3. Tombolás 
4. Sötét szövetség 
5. A visszatérés – Leszáll az éj 
6. A visszatérés – Árnyéklelkek 
7. A visszatérés – Éjfél 
Ez a sorozat kevésbé tetszett, mint a többi, bár nyilván olvasmányos, szórakoztató volt. Nem befolyásoló tényező, csak megjegyzés: a tévésorozatnak viszont nem sok köze volt a könyvhöz, ezért csak úgy lehetett elkerülni a kavart, hogy teljesen külön kezelendőként kellett a kettőt tekinteni…

Kicsit várni kellett rá, de megérkezett a 176. plecsni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése