2015. november 29., vasárnap

Adventi tecsózás

Advent első vasárnapján már égett az első gyertya a koszorún. Ezt, mivel a szombat esti mise is vasárnapit helyettesít és annak számít, ezért a szombat esti misén gyújtják meg mindig az adventi gyertyákat.
Ezt jelképezte a lila öltözék, ez advent színe.
Mise után kihasználva, hogy végre az adventi vasárnapokon nyitva vannak a boltok, szupermarketek, ezért egyből a Tecsóba indultam. Most vagy 2-3 hét alatt harmadjára.
Hétfőn Szilvivel voltunk, mivel a nagymértékű Félix-akciózást, ha csak egy mód van rá, vétek lenne kihagyni.
Két előző alkalommal nagyon hiányos volt a képtartók és -keretek tartópolca, de most, hihetetlen: feltöltötték, és minden olyan méret és forma, ami eddig hiányzott, most kapható!
Múltkor leírtam, hogy egyik külső kisbolti részen vettem meg az utolsó A5-ös, 15x21-es keret nélküli tartót, örültem is nagyon, mert végre bele tudtam rakni a Macska pályázat oklevelét.:)
Most, hogy ebből többet ne legyen hiányom (panelben gombostű nem tart meg keretes tartót, még az egy üveglap-furnér miatt ennek is van súlya!), négyet vettem ebből a fajtából, egy ezresért. Olcsóbb volt egyébként darabja, mint hétfőn a külső boltban, mintegy 70 Ft-tal. Úgyhogy már csak ezért is...
A három közül az első alkalommal fő mozgatórugó a porszívózsák volt, abból akkor vettem két dobozzal, mondhatnám, abból a fajtából a két utolsó, nem felszakított dobozzal, így 10 zsákkal biztosítva vagyunk...
Na nyilván, ha már Tecsó, egyetlen alkalommal nem hagyom ki azt, ami épp a macskáknak kell, így pl. tápot mindkét előző alkalommal vettem. Sajnos, az éveken át 1799-ért kapható 2 kilós High's, szerintem a legolcsóbb prémium táp, azt hiszem, kifutóban van. Már az első két alkalommal is csak 2-2 zacskó 750 g-osat tudtam venni. Így az most nem kellett, de kérdésemre mondta a FN-es dolgozó, hogy hiába van belőle most is akció, első nap délre elfogyott és azóta sem hoznak! Úgyhogy valószínűleg nem lesz. Keresnem kell a későbbiekre egy olyan prémiumtápot, melyet nem aranyárban árulnak.:(
Ezután vettem húsféléket, gondosan figyelve az akciókra, és persze nemhogy nem egzotikus, de sajnos, még csak nem is közepesen luxusjellegű húsfélékre gondolok. Még csak halra sem, pedig úgy kívánom néha a halat, és kéne is többet ennünk.
Most mindenesetre kirúgtam a hámból azzal, hogy vettem két konzervet, ami nekem akár bőven 1-1 ebéd is: egy iszonyat régen elég rendszeresen evett, bárhol vehető és megfizethető, akkor más formátumú olajos kagylóra visszaemlékezvén vettem egy olajos-páclés kagylókonzervet; meg egy, konzervben még nem is ismert, tehát még soha nem vett, de a munkahelyen az utalványos, kihordásos kajafutárnál rendelt tenger gyümölcsei címmel rendelhető kínai leves által életemben egyszer, két szál polipkart lelve benne, már kóstoltam és ízlett -- tehát egy ugyanolyan márkájú olajos polipot, mint a kagyló. Hát, kíváncsi leszek. Nem pocsékoljuk el, az biztos. Egyébként a kettő szintén egy ezres volt, és nekem bőven két kaja, tehát annyira azért nem hámból való kirúgás, mert egy gyros drágább. De aki évek óta néha semmit nem eszik, vagy igen sűrűn megfőzi az addig ki nem állhatott paprikás krumplit, vagy bármilyen olcsóbb kajákat, mint slambuc, lebbencsleves stb., gyakrabban idézi fel gyerekkorát zsíroskenyérrel -- hát annak akár lelkifurdalása is támadhat.:) Hááááá-háháááá, nem is Manóka lenne, ha nem fotózná le.


Meg kellett még vegyek egy kék macskát. Igaz, hogy az állatkajás-kellékes osztályon volt, de nézem már vagy egy éve... Kék nekem egy olyan kék macska. A hátulja szőrmés, és isteni puha. A fejét, ha nyomjuk, sípol... Bár kutyajáték elvileg, de én sajnálnám pl. anyám szomszéd, kinti kutyáinak odaadni játékra.:)) Viszont ha nekik megveszem a kutyaszalámit időnként, akkor magamra meg sajnálom a kék macskát? Újabb lelkifurdalás. Na jóvan. Majd felfogom magamnak Mikulás-ajándéknak...
Otthon próbáltam a két macskámat játszatni vele, mondom, akkor mégsem teljesen magamnak veszem és nincs semmi gond. De sajnos, vagy (hehe!) hálistennek, le sem tojják.
Így enyém a kék macska.:))


De nem maradnak a cicák sem karácsonyi ajándék nélkül, bár bizonyára nem kapnának gutaütést miatta...:)))
Nagyon időszerű már a konyhai étkezőjük alátétét kicserélnem, mert már szétvált, hullámos, a penész- és rozsdafoltok sosem múlnak el az aljáról, mert nem tudnak, ritkán van ideje felmosás után rendesen kiszáradni. Így vettem egy ilyet, de ez tényleg egy normálisabb csoki ára volt.


Vettem még a kiscicának (mármint Haramia) fóliás, hajszálvékony pulykacombsonkát, mert azt szereti és tényleg olcsó még akció nélkül is. A tavalyi baja óta külön kosztol, így mindig valamilyen vékony sonkaszerűséget veszünk, váltogatjuk csirkemájkrémmel; de mindez egyáltalán nem érdekli, amennyiben csirkehúst főzök bármilyen formában! Imádja a főtt csirkehúst, csirkemájat. Csakhogy nincs mindennap, ezért kell a baromfisonka vagy a csirkemájkrém.
Na és ami még nem maradhat ki tecsózáskor, a sajtos roló. Imádom.
Más esetben 1 kg csirkeláb sem maradhat ki, de a múltkorinak még csak az egyharmadát ettem meg, le van fagyasztva. Saját kajámon vígan megtakarékoskodom a kék macskát...:D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése