2016. április 3., vasárnap

Újabb 30 rigmus 4 megadott szóval - 20.

581. Új szavak: bárány, különleges, könnyű, kiegészítő

        A bárány húsvétkor áldozati jelkép.
        Jézus feltámadása s az újjászületés,
        ősidők óta maradandó különlegesség.
        Húsvéti szimbolikus állatok még a csirke,
        nyúl és kacsa - könnyű kiegészítőként.

582. Új szavak: termelő, ostoroz, szabvány, pénzérme

        Ostoroz a termelő, hogy
        nem rendes a pénzem,
        frászokat, hisz szabvány
        pénzérme ez, kérem!

583. Új szavak: festett, karcos, színes, tál

        Volt nekem egy kézzel festett,
        csodás színes tálam,
        azzal játszott az unokám,
        hogy csendben legyen nálam.
        Naná, hogy hát jó karcos lett,
        mit tudok csinálni,
        inkább nyeltem egy jó nagyot,
        mint kezdjem el megszidni.
        Magamat okolhatom úgyis,
        miért adtam játszani.

584. Új szavak: lenge, hímes, illat, jácint

        Lenge tavaszias szellő
        jácintillatot hord,
        hímes tojást szokott kapni,
        ki eljött és meglocsolt.

585. Új szavak: vége, süti, szép, idő

        Az idő változékony, de egyszer
        majd csak szép lesz,
        vége a húsvétnak is, kaja, süti
        még pár napot "kitesz".

586. Új szavak: busz, illat, munkahely, locsolnak

        Húsvét végén nem mindenki
        egyből mos hajat,
        ettől van, hogy a buszban
        másnap ezerféle illat
        terjeng, hiszen általában
        a munkahelyeken ekkor
        még meglocsolnak.

587. Új szavak: kötszer, ólomláb, példamutatás, foszfor

        Ólomlábakon jár már az este,
        bár korán lefeküdnék, ez lenne
        akár példamutatás, mégis
        éjjeli bagolyként vagyok éjjelente.
        -
        A foszfor egyik legfontosabb
        ásványi anyag a szervezetnek,
        a sikeresen elvágott ujj sebe pedig
        roppantul örül a kötszernek.
        -
        A két versszak között összefüggést
        nem találtam, de az adott szavak
        miatt csak ilyen tákolmányt
        írtam, vagyis eszkábáltam.

588. Új szavak: tapasztalat, elképzelés, egyező, kakukk

        A kakukk költésparazita madár,
        ezt tanultuk, és a tapasztalat
        egyező az elképzeléssel, más
        madarak fészkébe rak tojásokat,
        s azok saját tojásaik rovására
        őket nevelik fel.

589. Új szavak: harsány, hahota, csattan, kedélyállapot

        Igazán vidám a kedélyállapot,
        valóban nincs ok panaszra,
        megy a poénkodás, időnként
        csattan a harsány hahota.

590. Új szavak: homok, miután, csomagol, csúszik

        Miután a strandon mindent
        szépen elcsomagoltam,
        jól elcsúsztam a vízben ázó,
        sáros homokban.

591. Új szavak: tekintély, óv, sűrű, fogalom

        Vannak gyakran pozíciók, hol
        a tekintélyt meg kell óvni -
        fontos e fogalom, nem mellékes,
        sűrűn oda kell figyelni.

592. Új szavak: hang, hatás, sikoly, méreg

        Életem első krimijei
        még akkor is vérfagyasztóak voltak,
        ha nem volt bennük ennyi fantasztikum,
        mint amiket ma csinálnak.

        A hang hatása sokat számít,
        a zenétől már rettegett az ember,
        szinte várta a borzalmas sikolyt,
        Hitchcock pl. ebben mester.

        A méreg sűrűn előfordult,
        lassan ölő, s gyors is; ezekben
        leginkább a nyomozás izgalma
        maradt és mélyült el bennem.

593. Új szavak: nincs, szelet, bezzeg, misztikus

        Születésnapomra meglepetésképpen
        valamilyen misztikus tortát sütöttek nekem.
        Persze bezzeg nem jutott, nincs egy szelet sem,
        emiatt aztán orrolok, kissé megsértődtem...

594. Új szavak: agancs, vadász, erdő, oson

        Oson a vadász, szarvast akar lőni,
        az erdőkben nincs jobb dolguk, mint vadászni.
        Olyan trófea a vadásznak az agancs,
        mint régiségkereskedőnek egy ezeréves kaszni.
        Ettől én még vadászatellenes vagyok,
        magyarázhatják nekem, hallani sem szeretem,
        főleg, ha már sokszor ember mellől
        kutyákat is lőnek ki a "nagyok" (gazok).

595. Új szavak: formabontó, tipikus, komikus, álmodozás

        Formabontó ez az álmodozás,
        holott nem vagyok már tinédzser,
        oly boldogan újraszületnék,
        egy csomó mindent máshogy tennék,
        de a legtöbb álom késő és komikus,
        nem tudom, másoknál ez mennyire tipikus.

596. Új szavak: számháború, régen, láthatatlan, küldetés

        Régen volt, mikor úttörő voltam,
        sokszor erdőben számháborút játszottam.
        E küldetés nem volt számomra nagy élmény,
        órákon át bujkálni és láthatatlanná varázsolni
        a számot homlokomon nehéz volt, ez tény.
        Egyszer ráadásul megesett egy eset velem,
        addig bujkálgattam, míg jól eltévedtem...

597. Új szavak: bajusz, fess, krumplitörő, zsindely

        Zsindely van a ház tetején,
        melyben lakik egy fess legény,
        kezében a krumplitörő,
        rajta van a bajuszkötő.

598. Új szavak: láthatatlan, található, okuláré, szürkület

        Mikor jön a szürkület és olvasni nem látok,
        sokszor sikertelen keresem az okulárét.
        Láthatatlanná vált vagy mér' nem található?
        - teszem fel e remek költői kérdést.

599. Új szavak: kalap, karvaly, lépcső, képcső

        Képcsöves volt még a tévénk,
        mikor jött a szerelő,
        kalapban volt, karvalyorral,
        nekiindult a lépcsőn.
        Nem volt ugyanis a lift jó,
        sajnáltuk is eleget,
        cipelte a monstrum tévét
        le, hét emeletet.

600. Új szavak: csónak, csendes, lugas, legenda

        Csónakáztam már eleget,
        elmegyek most hűsölni,
        keresek egy csendes lugast,
        el-elmerengeni.
        Itt e szép üdülőhelyen
        hallottam egy legendát,
        szeretnék jobban ismerni
        minden ó-históriát.

601. Új szavak: tégely, visszér, karom, mar

        Van egy tégelyem, ezerjó kencével,
        alapból használ, ha kínlódom visszérrel,
        de ugyanúgy jó, ha macskakarom kimar,
        hat pók-, szúnyog-, hangyacsípésre is hamar.

602. Új szavak: lilahagyma, prés, ceruza, bárhonnan

        Lilahagymát daraboltam hagymatörő présben,
        ömlött is a könnyem igencsak keményen.
        Csengetett a postás, alá kellett írnom,
        ceruzát sem leltem, nemhogy tollért nyúlnom.
        Bárhonnan, bármikor veszek lilahagymát,
        szememet bekötöm, úgy préselem majd át.

603. Új szavak: szép, paprika, cimbalom, darab

        A Paprika csárdában vígan szól a zene,
        cimbalommal játszanak ott majd' minden este.
        Nagydarab kocsmáros készséges és vidám,
        szép, friss menyecskéje sürög az oldalán.

604. Új szavak: láng, visszajár, anyag, terápia

        Akupresszúrás terápiára hordtam a gyereket
        asztmás befulladás kapcsán, visszajártunk
        rengeteget.
        Kánikulai verőfényben lángolt az aszfalt,
        vékony volt a papucs talpa, az anyagon át
        szinte égetett.
        Csizmát mégsem vehettem aszfalton járáshoz,
        a nyári cipők nem feleltek meg,
        így korai időpontért esedeztem inkább, hogy
        a kezelésekre simán érkezzek.

605. Új szavak: szekér, csörömpöl, kanna, rohan

        A rozzant szekeret egy lovacska húzza,
        csörömpöl rajta a sok tejeskanna.
        Nemigen rohannak, ráérős a gazda,
        legalább a lónak nincs keserves sorsa.

606. Új szavak: szipirtyó, ribillió, bot, bibircsók

        Falun nyaraltunk, s ott féltünk egy asszonyságtól,
        folyton ordibált és panasszal volt tele,
        szidott mindenkit okkal vagy ok nélkül,
        naponta volt mindig ribillió körül'te.

        Bottal járt és bibircsók volt az állán,
        hát költő biztos nem dicsérte vón' szépségét,
        de a természete biztos, hogy nem segített rajta,
        gonosz szipirtyónak csúfolták a kölkök szegényt.

607. Új szavak: hátralék, probléma, megoldás, ijesztő

        Hú, ha hirtelen jön egy hivatalos irat,
        hogy netán hátralékom van valahol,
        számomra oly mértékben ijesztő probléma,
        hogy hirtelen megoldás sincs sehol.

608. Új szavak: lehet, néha, kapkod, futó

        Futó sosem voltam, mert ki nem állhattam,
        mikor kötelező volt, akkor sem tudtam.
        Ötven méter után már majd' megfulladtam,
        a levegő után is hiába kapkodtam.
        Kötelességből nem néha, de mindig megpróbáltam,
        de tachycardiám volt... és szúrt az oldalam.
        Lehet erőltetni, de kár, mert majd' meghóttam.

609. Új szavak: csúcsminőség, csalamádé, csoportkép, porhanyós

        Régi csoportképen vagyunk öten,
        csalamádét készítünk jókedvben,
        nem lett csúcsminőség, emlékszem,
        valahogy porhanyós lett, de ropogós nem...

610. Új szavak: makaróni, tolató, link, velő

        Egy link alak beletolatott autón az enyémbe,
        ezer parkolóhely volt pedig még mellette...
        Azt hiszem, az ilyeneknek agyvelő helyett
        makaróni trónol az öntelt fejébe'.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése