2010. március 7., vasárnap

Kuolema Tekee Taiteilijan



Egyik megunhatatlan kedvencem évek óta ez a finn nyelvű Nightwish-szám. Amikor olyan hangulatom van, egymás után n+1-szer meghallgatom...

* * *

Kuolema Tekee Taiteilijan

Kerran vain haaveeni nähdä sain
En pienuutta alla tähtien tuntenut
Kerran sain kehtooni kalterit
Vankina sieltä kirjettä kirjoitan

Luojani, luoksesi anna
minun tulla siksi miksi
lapseni minua luulee
Sinussa maailman kauneus
Josta kuolema teki minusta taiteilijan
Luojani, luoksesi anna
minun tulla siksi miksi
lapseni minua luulee

Oman taivaan tänne loin
Anna minun päästä pois
Oman taivaan tänne loin
Anna minun päästä pois



Halál teszi a művészt

Csak egyszer láthattam álmomat
Nem éreztem kicsinységemet a csillagok alatt
Egyszer rácsokat kaptam bölcsőmre
És onnan, mint börtönből írom a levelet

Az Úr küldött hozzád
Ő tett olyanná
aminek gyermekem gondol
Benned van a világ szépsége
amiből a halál művésszé tett engem
Az Úr küldött hozzád
Ő tett olyanná
aminek gyermekem gondol

Itt létrehoztam a paradicsomot magamnak
Hagyd, hogy elmenjek
Itt létrehoztam a paradicsomot magamnak
Hagyd, hogy elmenjek


2 megjegyzés:

  1. Jaj, ez nekem is az egyik kedvencem tőlük! Nagyon sajnálom, hogy több számuk nincs finnül, szerintem nagyon szép!

    VálaszTörlés
  2. Nemcsak a finn nyelv a különlegessége ennek a számnak, hanem a Nightwishtől megszokott kemény zenéhez képest ez sokkal lágyabb, harmonikusabb. Ezért is kuriózum.

    VálaszTörlés