2016. május 11., szerda

Nyerés belső pályázaton

SZÓLÁSOK/KÖZMONDÁSOK 07. (2016)
A Szólások/közmondások játék 7. fordulójához érkeztünk. A feladat a megadott szólás vagy közmondás által felvetett témára verset vagy prózát írni. Nem szükséges magának a szólásnak vagy közmondásnak szó szerint szerepelni a műben, de annak üzenetét, lényegét kell megjeleníteni. Természetesen több írással is lehet pályázni.
Az alkotásokat (link) címre kérem.
Tárgy mezőben: SZÓLÁSOK/KÖZMONDÁSOK 07, szerző neve, írás címe.
Az e-mail-ben ugyanúgy legyen ott a szerző neve és az írás címe.
A feladvány most egy szólás: Zöld ágra vergődik.
Beküldési határidő:2016. 05. 01. éjfél.

Nem szoktam minden KMI-BV-pályázatról beszámolni, mert havi bontásban is igen sok van; csak amelyen nyerek vagy kicsit több közöm van hozzá a részvételen kívül.
November óta vehetek részt a játékokban, pályázatokban, mivel akkor dőlt el, hogy ez évtől tag leszek e helyen. Ebben a kategóriában (Szólások-közmondások) még nem nyertem sosem, most is tök váratlanul ért, mert azért régi ez a csoport, sokan vannak tizenvalahány év óta, ami nem kis idő. Összeszokott csapat, jó, nem mindenki van ott kezdetektől, de egy újnak mindig nehéz bárhová is beküzdenie magát. Ehhez képest már azért sikerült nyernem párszor. Mondjuk, fejtörőknél nem gond, mert ha hibátlan, az ellen nincs apelláta. Tehát hogy ki szimpi, ki nem; ki barát, ki nem; kinek van több kitüntetése-oklevele-elismerése-díja netán és kinek nincs egy sem -- de a fejtörőknél-rejtvényeknél is van időnként több hibátlan és olyankor a sorsolás dönt... még az a pár, ilyen alapon történő nyerés is nagy örömet okoz.
Irodalmilag a nemcsak belső pályázatos macskás 3. helyezésen kívül két olyan belső volt, amikor versek alapján én nyertem meg a pályázatot. Az egyik egy Szó-Szövő, adaptációs, amikor egy klasszikus versből kiválasztanak 8 szót és azzal kell írni úgy, hogy minden szó benne legyen; a másik pedig a Fénykép alapján írandó pályázaton írt vers volt; mindkettőről beszámoltam itt is.
Ez most a 3. ilyen. Majdnem éjfél volt, amikor megláttam, hogy feltették az eredményt, illetve az e-mail-listán is megérkezett a tényállás, miszerint én vagyok a nyertes.

Megszületett az eredmény, s ma reggelre pedig közölték a nyereményt is:
Jószay Magdolna: Őszre ébredtünk c. műve vitte el a pálmát.
Szívből gratulálok, nyereményéről Anisse gondoskodik.

NYEREMÉNYE: Kutasi Horváth Katalin: Kóborló emlékeim c. kötete. Gratulálunk!

"Ehun e" a vers, régi népi szólásban szólva:

Jószay Magdolna:
Őszre ébredtünk
(haikuban)

Én zöldet kértem,
te feketét akartál,
hozzám sem szóltál.

Befogadtam egy
macskát, mire te folyton
csak panaszkodtál.

Én virágokat
tettem vízbe, a vázát
te törted össze.

Mikor én kértem
feketét, már nem jártam
kedvedben vele.

Én néma voltam,
te mindig kiabáltál,
csendem tiportad.

Befogadtál egy
kutyát - csak én szerettem,
nem is akartad.

Panelt akartam,
tudtam: csak erre futja;
te hitel-kastélyt.

Én nem tévéztem,
neked a mindened volt,
átsírtam sok éjt.

Lelkileg soha
nem passzoltunk, hiába
tettünk nagy esküt.

Mire zöld ágra
vergődtünk keservesen -
őszre ébredtünk.

1 megjegyzés: