2019. május 4., szombat

Vásár, ez-az

Ma nagyobbik unokahúgomnak volt névnapja.
Nagykorúságukig mind a négy "gyermeknek" megtartottuk úgy a tortás szülinapját, hogy a testvéri család is ott volt, és anyám, keresztanyám.
Mivel össze lehetett hozni az ünnepelt testvérének névnapjával, ezért általában úgy esett, hogy kétszer nálunk, kétszer öcséméknél volt ilyen esemény.
Azóta mindenkinél saját családi események ezek.
Mióta meg net van, azóta a köszöntések leginkább neten zajlanak. Tőlem mindenképpen.

7 után keltem (ezt minden alkalommal úgy kell érteni, hogy valamitől -- szerintem a stressz, szorongás -- sajnos, fent vagyok 4-5 között. Oké, hogy Honesty etetése is közrejátszik, de akkor nem igazán tudok visszaaludni. Gyakorlatilag erőltetem, és a hajnali keléskor beveszek egy Rudotelt (ez csak nyugtató, de talán segít abban, hogy ne pörögjön az agyam a gondokon). Mégis elég nehéz visszaaludni, és hát az nem is tartós, 10 percenként nézem az órát... eléggé kiborít ez a nem alvás, illetve csak nyugtatóval és csak 4-5 órányi alvás; nem tudom, hogy bírható ez hosszabb távon.

Mindent előkészítettem, majd 9-re lementem anyámért.
Vízhajtós nap. Fésültem, odakészítettem neki a délelőttre való nasikat, teát, és két pisilés között terveztem lemenni az iskolai vásárba.
Elkészültem, és így is tettem. Előtte a lenti macskáknak egy dobozba összegyűjtöttem a számukra ehető csirkés maradékokat, előkészítettem és levittem a lépcső alatti helyükre...
Pont találkoztam lefelé menet a liftben öcsémmel; nyilván nem botránkozott meg azon, hogy egyedül hagytam anyámat -- egyrészt nem, mert Szilvinek szóltam, és egy ideig szórakoztatták is egymást --, másrészt meg tisztában kell legyen vele, hogy azért mivel egész nap itt van anyám, néha nekem is lehetnek vásárlási szükségleteim itt a környéken. Mamu azért sokszor 1-2-3 óráig is elvan anélkül, hogy bármit is kérne vagy csinálni kellene érte valamit.
Az iskolában most nem kellett sorba állnom kosárért, szerencsére, úgyhogy elég hamar lerendeztem a dolgot. Vettem hasfogós bugyikat és műanyag papucsot anyámnak, előbbit magamnak is, valamint mikrófedelet, ami nagyon kellett már. Egy teljes nagyságú, lyukakkal ellátott műanyag lapos búra tulajdonképpen, amivel lefedem a melegítendő kaját, tehát ha olyan az a kaja, nem a mikrót fröcsköli tele, hanem ezt a fedőféleséget.
Innen elmentem a Sparba, ahol bevásároltam, főleg kajaféleségeket, főznivalót.
Otthon megebédeltettem anyámat, bőven vittem neki csirkemájpörköltet tarhonyával és csemegeuborkával, utána kávét főztem.
Mivel amúgy elfogyott a cucc, magamnak egy Sparban vett sült csirkecombot szántam, amihez kifőztem egy zacskó basmati rizst, és meggybefőttet ettem hozzá.


Vett be Apranaxot, mert reggel ugyan úgy döntött, hogy nem kell, mostanra mégiscsak fájt neki a karja. Utána, mondja, hátha tudunk tornáztatni... így is lett, de nem bírja sokáig.
Szilvi mosott legalább 4 "gépnyit", félórás, 30 fokos programmal. Nekem is ott volt pár darab szennyes, egyúttal azt is rendezte. Mivel elég sok hátraléka van mosásilag a többhetes mosógéphiány miatt, így minden szárító be van fogva, így az enyémen is száradnak a cuccok.
Otthon megnéztem A mi kis falunkat, ettem két virslis párnát.
Levitel előtt összepakoltam, megfésültem, majd levittem, átadtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése