2010. március 4., csütörtök

Jobb agyféltekés rajzról

Akinek van 10 perce, érdemes megnézni ezt a két videót!





Tudtad, hogy képes vagy rá te is?

Nagyon sokan hisszük magunkról, hogy nem tudjuk megörökíteni papíron a körülöttünk lévő világot, azaz életünk folyamán kialakult bennünk az a hitrendszer, hogy képtelenek vagyunk rajzolni.
A bal agyfélteke félelmei, logikus gondolkodása, megakadályozza, hogy kifejezzük kreativitásunkat. Sokan még csak gondolni sem mernek rá, hogy képesek vagyunk a művészekhez hasonlóan mi is rajzolással kifejezni belső érzelmeinket, vagy csak egyszerűen kedvtelésből papírra vetni azt, ami éppen tetszik.

A jobb agyféltekés rajztanfolyamon az a célunk, hogy a bal agyfélteke racionalitása ne gátolja meg a jobb agyfélteke kreativitását.
A 4 nap alatt nem fortélyokat, hanem technikákat tanulunk, és olyan gyakorlatokat végzünk, melyeknek segítségével a jobb agyféltekédet kezded intenzívebben működtetni. A hétköznapokban gyakrabban használt bal agyfélteke ezek hatására elcsendesedik, megszűnik az állandó "locsogása" (a belső párbeszéd saját magunkkal, ami sokszor igen intenzíven folyik a fejünkben). Ebben az állapotban a jobb agyfélteke kibontakozhat, te pedig megjelenítheted papíron saját stílusodban mindazt, amit szeretnél.

A jobb agyféltekés rajzolás 4 napja segít látásmódod változásában is, mely új rálátást ad a világ működésére, ezáltal harmonikusabb, eredményesebb életet számodra. Célunk továbbá a jobb agyféltekés rajzolás technikájának elsajátítása mellett:
- a kreativitás, a probléma megoldó képesség fejlesztése,
- az önbizalom, önbecsülés erősítése
- egy másfajta látásmód elsajátítása – eltávolodni a problémától, bátran gondolni merészet!

(Forrás: http://www.jobbagyfeltekes-rajzolas.hu/)



Barátom, Meoindil elvégezte ezt a tanfolyamot.
És igen, meg lehet nézni ezt a rajzot! Ezt ő rajzolta. Aki ismeri őt, rájön, hogy nem volt hiába!
Én magam alig hittem el, mikor megláttam. Szerintem fantasztikus.
Nem tudom, én bevallom, szkeptikus voltam teljesen. Úgy gondoltam, valakiben vagy megvan a rajzhoz a kézügyesség, tehetség; vagy nincs. A két részből álló, 5-5 perces videót azért tettem fel, hogy látható legyen, teljesen nulláról indult az emberek többsége... És az eredményeket - valamint Meoi eredményét - látva már egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy pár nap alatt nem lehet akár csodákat kihozni az emberből...

Meoi nekem ajándékozta a képét.
Én sosem próbáltam magam lerajzolni, általában vizuálisan, képzeletből rajzolok, teljesen önkéntelenül. Régebbi blogjaimban már voltak rajzok. Nem méricskélek, nincsenek modellek - csak elgondolom, és már rajzolok is. Aztán vagy sikerül, vagy nem.
De magamat, úgy, mint Meoi itt saját arcképét, nem biztos, hogy le tudnám így rajzolni. Sőt.
Úgyhogy szívből gratulálok hozzá!
(Csak nem kéne, hogy ezzel abbahagyd!...)

6 megjegyzés:

  1. Nagyon köszönöm, Sárkányka!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szívesen. Én köszönöm, hogy megírhattam és felrakhattam.:)

    VálaszTörlés
  3. Szerintem se hagyd abba Meoindil, tényleg fantasztikus a rajz!!!

    VálaszTörlés
  4. Köszi Flami!
    Szándékomban áll még rajzolni mindenképpen!
    Egyébként én mindenkinek ajánlok egy ilyen tanfolyamot, akit kicsit is érdekel a rajzolás és meg tudja oldani.

    VálaszTörlés
  5. Én is nagyon gratulálok a rajzhoz, nagyon jó. :)Remélem még sok művedet megcsodálhatjuk. :)
    Erre a tanfolyamra én is szívesen elmennék. Érdekelne a dolog, hogy milyen. :)

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm Sunlight!
    Szerintem mindenfelé van már ilyen tanfolyam. :)
    Jelent meg egy könyv is a módszer kitalálójától, ha érdekel...

    VálaszTörlés