2011. július 29., péntek

Reuma

Csütörtökön megjártam a reumatológiát. Három megálló busszal, majd másik irányba 2 buszmegállónyi gyalog és sietve, izgulva, odaérek-e az időpontra. Nem volt igazán kánikula, mégis szakadt rólam a víz, mire - büszkén, hogy képes voltam szinte percre pontosan időre menni - odaértem az SZTK-ba. Rég nem jártam errefelé, így még pár percbe telt, míg felkutattam a reumát, felmásztam az első emeletre és lerogytam a várófolyosón a megfelelő helyen.
Kis lecsillapodás után látom, az ott ülőknek kis négyzetnyi cetli van a kezükben... rosszat sejtve, de már a választ is tudva megérdeklődtem, hogy tán csak nem számot kell kérni? Naná, hogy; így újra le a földszintre, és beálltam az 5 intézőablak előtt a terelőrudak között spirálisan tekeredő sor végére... végül is, haladt az. Csak iszonyat meleg volt, folyt rólam a hőguta, és előre rosszul voltam a kínos érzéstől: utálom, mikor orvosi vizsgálat előtt-alatt ragadok a saját levemtől.
Az eredeti kért időponthoz képest negyedóra elteltével már újra ott ültem, sokkal okosabban a reumán, hiszen most már szobaszámot és az orvos nevét is tudtam. Sőt, a digitális-zenés kijelző hatására 5 perc múlva már bent is voltam.
Nevéből ítélve valószínűleg spanyol származású, idősebb, nagy szaktudású főorvos érdeklődött és vizsgált, olyan módon, hogy az én dolgom a szándékaim szerint közölni akart mondatok első pár szavának elejtése volt, utána ő mindezeket befejezte és kiegészítette... nem igazán kellett a kapcsolódó dokumentumaimat feltárni, legjobban az 5 éve mért, koromhoz képest elég riasztó DEXA-lelet érdekelte, valamint a kardiológiás tényezők; maga a vizsgálat - hajlítgatás, ütögetés - során fizikálisan észlelt lumbális és térdízületi tüneteket folyamatosan diktálta, néhány alaptudnivaló-adatra rákérdezett, de talán lehet, hogy halk voltam vagy valami, mert ezek közül utólag nem láttam azt a lapomon feltüntetve, amit én válaszoltam; na mindegy...
Gondolom, ezeknél az ambuláns vizsgálatoknál adminisztrálásilag van némi sablon sorrend és kiegészítés is, aminek meg kell lenni, pl. felsővégtagi diagnosztizálás - ami az ambuláns lapon "jó minőséget" kapott, holott azt nem is vizsgáltuk szerintem, hiszen a félbéna vállam említése sorra sem került - valahogy "igyekvős" volt az egész, ami a kiterjedt és alapos vizsgálatokat és azok adminisztrációs részét illeti.
Szóval igen gyorsan készen voltunk mára, de kaptam feltétlen elvégzendő 10-10 alkalmas elektromos és UH-kezelésekre való beutalókartonokat, melyekkel fájdalom, de ki kell majd járnom a Nagyerdőre. Jobban szerettem volna, ha az itteni új fizioterápián kapom a kezeléseket (még a Dorottya is jobb lett volna helyileg, ahová gyógytornára és elektromosra jártam a vállammal) - ott kint a Nagyerdőn még épületileg sem nagyon tudom az utat, sokkal bonyolultabbnak tűnik nekem.
Valamint elsőként beutalót kaptam egy újabb DEXA-szűréshez. Úgyhogy elköszöntem, megkerestem a DEXÁT és időpontot kértem. Már kaptam is szeptember 2-ára! A hölgy javasolta, hogy lent a földszinten újra álljak be időpontot kérni egyben a reumára is akkorára, ha a DEXA kész, hiszen addig elvileg meglesznek a kezelések is, és ezzel az új eredménnyel együtt vissza kell majd mennem a reumára. Újra sorállás az emberspirálban... majd elmagyarázás, hogy szept. 2-ára kellene egy reumaidőpont is.
Nyilván nem megy ez csak úgy, ember! Aznap pont péntek lesz, és mivel 14 órára kaptam beutalót a DEXÁ-ra, nem tudok visszamenni aznap a reumára, mert a doktor úr csak 14.15-ig rendel aznap! Jóvan, mit se számít, elvégre van időnk, ráérünk: akkor adjék hétfőre... Adott is a hölgy 5-ére szinte nyitásra!
Úgyhogy amit meg tudnék 1 nap alatt elvileg oldani, azt is 4 alatt fogjuk megtenni. Nem baj, az időbe elvileg és minden bizonnyal gyakorlatilag is belefér...
Aug. 1-jén, hétfőn tehát nyakamba veszem és felkeresem a nagyerdei gyógyfürdő fizioterápiás osztályát, hogy beindítsuk ezeket az UH- és elektromos kezeléseket a gerincemen és a térdemen. Nem ártott volna a vállamnak se, de egyszerűen nem volt alkalom beajánlani, megvizsgáltatni és bemutatni megszokottan betokosodott, recsegő-ropogó, oldalvást csak 45 fokig emelhető karral gyér és hiányos működését a szerencsétlen jobb vállamnak... pedig büszke voltam rá, hogy nem felejtettem el a centinyi vastag traumatológiai leleteket is elvinni. Anyukám, aki télen esett át egy reumatológiai sorozaton, azt mondta, hogy úgyis vissza kell még oda menni néhányszor, lesz még idő esetleg említeni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése