2011. január 6., csütörtök

Fogászati gondolatok

Már negyedik alkalommal voltam képes fogorvoshoz menni. Ebből az első a fúrás-faragás és az idegkiszedés (szabadságot kivéve), az utolsó három pedig a teljes munkaidő után, 3 busszal onnan átszelve a várost. Fél 5-ig dolgozom, és volt, hogy negyed 7-re értem oda...
Rengeteg fogorvos van, én mégis pont őt választottam. Onnan 2 busz plusz gyaloglás, mire hazaérek; volt, hogy este negyed 9 után értem haza. Még mindig a gyökérkezelésnél tartunk, mely onnantól kezdve, hogy bekerülök, igen rövid idő alatt megvan - így az idő legnagyobb része az utazás. Ami, ha a telet vesszük figyelembe, amely pont akkor állt be keményen, mikor elkezdtem, nem semmi; szinte totál átfagyok ennyi utazás után. Az kellemetlen, amikor a három busszal való odamenés után - buszonkénti várakozással, idáig mindig fagyban, és az első három alkalommal vagy eső, vagy hó esett és szinte mindig jégpályákat kellett kerülgetni vagy locsos hóban taposni - szinte azonnal rám kerül a sor, mivel éppen jönnek bentről kifelé; hiszen jóformán fel sem engedek, vörösre vagyok fagyva, az idegtől még levegő után kapkodva és sűrű orrfúvások közepette kicsit még az átlagnál is kellemetlenebb betelepedni a fogorvosi székbe.
Van egy kényelmetlen és tök felesleges reflexem: állandó nyelési ingerenciám van, holott nincs is mit. Ez igen idegesít. Egész nap vigyázok rá, mit eszek, keveset egyek és igyak, nehogy gondom legyen ezekkel is.
Mostanra tudom, hogy jövő héten lesz még egy átmosás, s az azt követő héten a gyökértömés. S miután a rendelő teljes felújítás előtt áll, így kb. februárra fog sor kerülni a rettegett csiszolásokra és mintavételre.
Kiderült, hogy plusz két fogat kell hozzáadni az eddigi 10-hez, mivel a potenciális híd végén lévő régi kettes koronát mégiscsak meg kell bontani, mivel nagyon régi a korona és megrepedt. De valószínűleg anélkül is jobb, hogy egyben lesz a többivel, hiszen 16 éves minimum, és már érzékeny az íny és korona közti - sajnos, már nem zárt, lecsiszolt - tartófog. Eh, alig 204 ezer Ft lesz csak ez. És nem adtam hozzá az eddigi kezelést plusz a lehetséges többit... Katasztrófa mentálisan és anyagilag is. A csiszolás nagyjából 3 órás lesz. Soha életemben nem volt ilyen sokáig nyitva a képem... és szerintem ezt leszámítva is nagy stressz lesz számomra.
Nagyon régen tudom, hogy be fog következni, és sajnos, benne van a pakliban, hogy bármikor berobbanhat valami az alsó fogsorban is...
Soha nagyobb szükségem nem lett volna egy 13. havi fizetésre, vagy legalább valamennyire, bármennyire; de sajnos, nagyon sajnos - nincs és nem is lesz...
Güzülök egy ideje - bár nem igazán látszik azon a tényen, amit látok -, de a pénz teljes egésze még rejtély, hogy jön össze - sajnos, nincsenek tartalékaim.:(
Ne várja meg senki ezt a stádiumot, csak azt tudom javasolni. Bármennyire nemszeretem dolog - menni kell azonnal, ha probléma van. Utólag gyerekkortól kezdve másképpen csinálnám, ha lehetne...

2 megjegyzés: